Friday, June 01, 2007

Elegantly, please..............

semalam lepak-lepak with my sister-in-law and Anis.. it was raining.. so the three of us lepak-lepak together..

she told me about one incident in Shah Alam... masa tu all of them went to the PKNS complex... and she was trying to choose a 'jubah' for Chek (her mom).. my brother and Anis was somewhere nearby... jalan-jalan di kedai dekat-dekat situ..

then adalah a few guys.. alah budak-budak muda.. maybe uitm students.. datang sibuk-sibuk dekat tempat my SIL... konon-konon nak kacau my SIL... one of them said "Ha, pilih ya, pilih dulu nanti kita bayarkan sekali..." (my SIL ni kecil molek orangnya.. memang tak ada gaya wanita yang dah berkahwin, let alone mempunyai seorang anak).

and then...

sekelip mata the Angel Of Torture was by my SIL's side ... none other than my brother, the jealous husband... and he said "Ni apa sibuk-sibuk ni..." and slowly, satu persatu budak-budak itu berlalu pergi without saying anything.

I terperanjat and went like, "Ya Allah! Dia cakap macam tu??"

So I tanya my SIL.. "apa perasaan you bila dia kata begitu?" She said "Entahlah tak rasa apa-apa sebab dah biasa...."

"Dah biasa? Ya Allah teruknya.. tak payahlah sampai macam tu..."

Seriously.. I would prefer my man to deal with the same situation in a very elegant manner. Tak perlulah nak cakap banyak-banyak... and I think my brother cuma perlu datang dekat my SIL, while pushing the stroller, kemudian tanya, "Dah beli ke barang yang nak beli tu?" I am sure people would understand that they are husband and wife.

Tiba-tiba saja teringat a scene in Pretty Woman. Masa pertama kali Edward Louis (Richard Gere) nak bawa Vivian (Julia Robert) ke penthouse. And that guy dalam elevator tu.. sibuk-sibuk nak perhatikan Vivian even when Edward and Vivian dah keluar dari elevator.. with just a smile, Edward managed to dismiss the elevator guy.. kira faham lah kan maksud dia.. stay away from my lady... (by the way I love this movie since Edward reminds me of someone.. especially his elegance lah kan... TEKA SIAPA *winkie wink*)

So.. the keyword here is.. elegant.. do it elegantly, please... *wink*


-------------------------------------------------------------

Left to Right : Lin, Anis, Ayati, Mas

3 comments:

Mimiamilia said...

oit..pi glamerkan muka org lain.letak gambar sendirik laa..baru glamer...ehehhehe

spectacularwave said...

nanti tunggu orang tak perasan esok I letak la ahahahahahah

~ mimi, wira kem salam :Þ

Anonymous said...

ELEGANT...Yes, I love elegant people. Besides being elegant, be polite. That's the KEY to a lovely heart. *wink*