Saturday, March 03, 2007

6 Perkara Pelik Tentang Spectacularwave

I've been tagged by Mimi... arikikikiki.. I am so happy now that she is back 'on air' and healthy.. Alhamdulillah.. (Mimi demam baru-baru ini..)

hence, here are the 6 weird things about myself:

1) Sudah banyak kali menziarahi kematian saudara-mara dan keluarga terdekat, namun tidak sekali mengalirkan air mata. Break-up dengan boyfriend pun jauh sekali nak menangis. Tetapi, apabila anak kucing kesayangan saya, the late Berry, dilanggar oleh adik saya telah meraung-raung sekuat-kuat hati dan bersedih berhari-hari. Begitu juga ketika anak kucing saya Blossom hilang secara tiba-tiba tanpa kesan. Berjurai-jurai air mata.

2) Apabila saya tidur nyenyak, mainlah pancaragam pun saya tidak akan terjaga. Tetapi apabila bunyi telefon bimbit menandakan ada pesanan ringkas masuk, saya akan terjaga dengan sendirinya.

3) Saya takut dengan injection dan ambil darah.

4) Saya lebih menyenangi orang yang terang-terangan tidak sukakan saya daripada orang yang berpura-pura menyenangi saya.

5) Saya tidak akan minum air selasih (telur katak) atau cendol (earthworm) tetapi saya minum air cincau (walaupun ianya kelihatan seperti lintah).

6) Kadangkala saya mendengar dan melihat benda yang orang lain tidak dengar dan lihat atau tidak perasan. Kadangkala juga bila sesuatu berlaku, saya seperti sudah tahu ia akan berlaku sedangkan bila atau bagaimana saya tahu saya tidak dapat pastikan. Semua ini bukan khayalan saya. Kadangkala saya tidak menyenangi perkara ini.

Okay.. saya nak tag siapa, ya?
Here you go..

1) Kaksu
2) Eita
3) Kak Nina Suria
4) Kak Pink Jambu
5) BTB
6) Syari

The Rules:
Each player of this game starts out by giving 6 weird things about themselves. People who get tagged need to write in a blog of their own 6 weird things as well as state the rules clearly. In the end, you need to choose 6 people to be tagged and list their names. After you do that, leave them each a comment letting them know you tagged them and to read your blog!

4 comments:

Anonymous said...

kak spec, eita sokong yg no. 4 tu! tak sukanya dgn org yg hipokrit.. :( depan kita bukan main baik tp belakang kita...

Mimiamilia said...

ehehe sis,
teluq katak ngan cacing hijau tu sedap per...ehehhe.

teringinnya sekarang nak minum...

spectacularwave said...

eita: itulah dia.. biarlah kita tau for sure dia tak suka kan.. rather than dia pretend saja, behind us dia kutuk sakan.

mimi : ewwwwww mimi... groooossss! hehehehe cacing hijau, huh? eyulkie! hehehe.. telur katak lagi la geli geleman je.. esp time bulan puasa.. elok je dalam container kat pasar ramadhan hehehe..

Nina Suria said...

Allah spec *tonasi tercekik* dah 2org tag kakmOn.. emmmm *garu ajai(dagu)* tadak yg pelik2 ler.. soma baghoi belaka

psssttt dolu akk pong penah nangis guling2 bila siRamona kakmOn kena baham anjing uwaaaaa