Monday, February 05, 2007

CINTA SANG RATU




Cinta Sang Ratu
laksana langit mencengkam purnama,
ibarat mutiara di lautan biru
saujana mata memandang, seluas langit terbentang

Tatkala cinta berbisik, suaranya memuji TUHAN
pabila rindu terusik, RasulNya menjadi pilihan

Sampai masanya cinta jadi taruhan
Sang Ratu menjadi impian
~ Saifudin(Laksamana Sunan)

"Sebagai manusia, aku sayang kepadamu" ~ Saifudin (Laksamana Sunan)

"Dinda, rindu kanda pada dinda umpama langit mengatapi bumi.
Kembalilah pada kanda dalam keadaan seperti dulu... seorang muslimah terpuji"
~Saifudin (Laksamana Sunan)

"Sang Ratu adalah isteri kita. Adinda Laksamana Sunan"
~Saifudin (Laksamana Sunan)

"Kandaku Sunan... hidup dan matilah kerna Allah"
~Ratna (Sang Ratu Sulaman)

"Kandaku Sunan...bangkit dan berjuanglah kerna Allah"
~Ratna (Sang Ratu Sulaman)

"...KAU anugerahkan aku dengan cinta fitrah.
Kemudian KAU jodohkan aku dengan Sang Ratu...
Kau uji aku dengan kehilangan serta kematian
dan sekarang aku hidup seperti sebatang kara.
Tapi aku tidak merasakan sedemikian kerna percaya
KAU menyayangi aku ya RABB..."

"Tiada yang sia-sia apabila aku menyerahkan jiwa dan rohku kepadaMu ya ALLAH"
~Saifudin (Laksamana Sunan)


Note: I am deeply in love with this book - Cinta Sang Ratu by Ramlee Awang Murshid. This is the sequel to Bagaikan Puteri, also by him. I know it's gonna be on my mind for days. It is simply GREAT.

No comments: