Friday, June 20, 2008

Tentang Dia : An Appreciation

Sebermula ceritanya.. some evening last week, my Mom came home, beritahu dia dah makan. Makan mee...

si dia yang masak....

Jadi, beberapa hari lepas, secara bergurau saya menuntut dari si dia.. saya katakan "huhuhuhu makan mee tak ajak.. kita tak dapat mee.. isk isk sedihhhhh"

Semalam pun saya kata lagi, saja-saja mengusik si dia.. kata saya "Sudahlah dah lama tak dapat makan kek ke muffin ke, cupcake ke.. mee pun tak dapat... isk isk isk isk...". Semua itu saya lakukan sekadar bergurau dan menyakat dia. Bukan saya tidak tahu dia sibuk dengan kerjaya dan keluarganya. Saya amat faham...situasi dia.


Tetapi....

Dia yang berhati baik dan caring.. tanpa disangka-sangka, malam tadi, ketika sedang menonton Buletin Utama, tiba-tiba dia menatang sesuatu... rupa-rupanya..


semangkuk besar Mee Hailam buatan dia sendiri, hasil air tangannya.. untuk kami semua.. sungguh tak disangka-sangka.. what a lovely, pleasant, delightful surprise...

saya rasa terharu campur bersalah, kerana tak sangka begitu sekali sikap caring dan prihatinnya... walaupun dia sangat sibuk.. walaupun kami semua semalam ke luar daerah atas sesuatu hal, dan dia harus kembali ke pejabat untuk bertugas semula. Namun dia masih boleh menyediakan mee hailam yang sangat sedap... paling saya suka, rencahnya.. ada sayuran, ayam.. dan rasa rempah. Sungguh lazat.. dia memang pandai memasak..semua masakannya saya gemari..

Untuk dia, saya ucapkan terima kasih yang tidak terhingga.. semoga dirinya dirahmati Allah sepanjang masa bersama keluarga tercinta.. dia memang sangat special...




Siapakah dia? Inilah dia orangnya...




dalam dua-dua gambar ni, dia yang sebelah kiri tu...





P/S : tengkiu Koktiiiiii :) :) :) :)

4 comments:

Anonymous said...

uhuhuhuuhuhhuuu...
jiejie dearest, meimei sggtttt terharu!!!!!!
thanks a lot...

spectacularwave said...

i am the one who should thank you tauuu...

ni terharu ni tak abis lagi... tak sangka.. huwaaaaa isk isk...

Mimiamilia said...

alahai korang ni
sweet jerr

spectacularwave said...

cik mimi apa kurangnya... sudahlah sweet, bab masak memasak ni pun memang maestro...

p/s : sis, jgn lupa kuzi ayam tauuuu hehehehhee...