Wednesday, June 25, 2008

Majlis Khatam Al-Quran & Berzanji

Sebelah petang hari yang sama dengan majlis akad nikah tu.. berlangsunglah majlis khatam Al-Quran dan berzanji.. nilah suasananya pada petang tu..

my youngest sister..jadi pengapit dalam majlis ni.. suka dan berkenan sekali dengan baju dia ni.. macam pengantin jua...

inilah dia pengantinnya.. dalam persalinan serba ungu.. vokal mantap woo, sepanjang majlis khatam dia steady je.. Alhamdulillah segalanya berjalan lancar... congrats, Bit..

ini pula guru mengaji mereka, Pn. Hajjah Noraini, yang juga adalah jiran kami. Bukan saja mengaji, dia pun terer berzanji..

my mom with our jiran-jiran sekalian

some of the jemputan for the majlis.. yang tudung putih baju coklat ni my aunt (my mom's youngest sis). Jemputan lelaki pula duduk di bahagian belakang sedikit.

kalau ikut plan asal, mereka akan mengaji bertiga, termasuk Su (adik kokti). tapi sebab Su ada tugas penting pada haritu, maka mereka berdua aje, diiringi dengan guru mengaji mereka. Lepas habis majlis ni, diadakan sedikit jamuan untuk para jemputan..Alhamdulillah, semua berjalan lancar dan dalam suasana tenang.

4 comments:

Mimiamilia said...

sis, i suka kaler pengapit nyer baju tu..

Jules said...

hello there! :) i may not really understand everything that's written here but I love the pictures. :) you have a wnderful day my friend! :)

spectacularwave said...

mimi, i pun suker gak kaler turqoise tu.. tapi light purple pun lawa gak, very elegant. cuma i rasa these days ramai betul guna light purple.

spectacularwave said...

hi julius, thanks for visiting and for liking the pictures. you have a great day ahead, man :D