Monday, October 15, 2007

Aidilfitri 2007


Salam Aidilfitri to everyone, Mohon Maaf Zahir Dan Batin atas segala kesilapan. Aidilfitri this year for me is biasa-biasa saja. Kinda embarassing though, because I stayed so late the night before Raya, straightening things dekat tingkat atas. The results.. hah ambikkk.. I spent 1st Syawal drifting in and out of sleep.

Sebelah malam pula semua orang dah pergi berhari-raya rumah nenek sebelah ayah, yang tinggal hanya my Mother and my Grandmother (my mother's mother), diaorang dah ke sana waktu petang. Even my niece was out with her parents. So I camped in front of the TV lah jawabnya. And my aunt and her three daughters came to our place.

Second hari raya barulah I 'jumpa' orang lain, in the sense that diaorang datang beraya. That's my father's siblings with all my cousins. I belum ada berhari raya ke rumah sesiapa pun, even as I am typing this entry heheh. I haven't left my house since 30th Ramadhan.. which is quite handal lah.. lagipun since malam raya haritu the weather was cold, especially in the evening. Jangan tak percaya, malam raya JB City ni diselubungi kabus yang agak tebal juga.. romantic gitu, macam di Cameron.

Juadah hari raya, except for ketupat, rendang dan lemang, boleh dikatakan semua juadah tu I dah merasa ketika puasa, so tak ada apa sangatlah yang special to me. I stayed close to my niece, seronok betul melayan dan mengusik dia. At present she's in Pahang, celebrating Raya with her grandmother and relatives there. Been in Pahang since 2nd Syawal. Miss her greatly...

2 comments:

Anonymous said...

Utusan Jiwa


Al-Hamdu Lillah Hi Rabbil A'lamin.

Usul Di Utus Bertitah Duka Berutitlah Nafiri Berpaluan Nobat, Uzlah Jiwa Menitah Tawaduk, Tunaklah Hamba Sahaya Menyembah Yang Satu. Bertitiklah Sembah Titah Perintah, Bertitarlah Jiwa Meniti Resap Hati Tawajuh. Berzikirlah Tawajuh Dirimu Kasih Di Syawal Mulia. Ikhtiar Jiwa Serahlah Cinta.

Salam Kasih Dari Tarasul Jiwa Yang Ikhlas.

spectacularwave said...

Salam Aidilfitri to you too. Mohon Maaf Zahir Dan Batin.