Monday, May 07, 2007

What A Day!

Today, back to exercising again. After three days of unintended break. Friday, Saturday, Sunday. Friday because of the flu... Saturday because of the wedding and Sunday because of.. errr...well.. dunno why hehehehe.

Petang tadi ada saudara datang pula.. so I reached Hutan Bandar at about 6. Selalu pukul 5 je. Bukan jauh, but sebab ada tetamu so kena lah entertain and all. When I was about to park my car, my mobile was ringing pula. My 48-years-old ex-bf called, out of nowhere. Tiba-tiba aje. A good 15 minutes was wasted talking to him... alahai sibuk tanya bila nak relocate to KL semula.. apahallllll.... aku ni orang JB bang oi... but tak kisahlah... told him bila tiba-tiba I rasa nak duduk KL nanti I will move to KL. That's me. hehehehe..Apparently someone is feeling SO lonely these days.. itulah dulu siapa suruh kahwin terburu-buru... tak pandai pilih... anyway itu semua bukan masalah I.... dengar ajelah lagu Akon tu hehehehe....

So after sembang lebih kurang with him, tanya pasal anak dia semua and everything, anak dia yang bongsu tahun ni UPSR.. eldest dah Form 1.. he has two boys.... I pun minta diri lah. Tak boleh lama-lama. We are not allowed to stay in Hutan Bandar after 7 pm you see.. reasons? sendiri mau ingatlah... Hutan Bandar ni berbukit dan sunyi... so faham-faham sajalah... it's quite a big area... dangerous.. Yang Pakcik ni pun banyak pulak cerita.. he said he's on diet lah apalah... hadoi... susah betul... sibuk kata nanti nak ke JB and ask me out.. datang pakcik datang jangan tak datang hehehehehehe...

So bila finally dapat start brisk-walk.. dah pukul 6.15 lebih gitu... tak dapat mencapai target yang dijangkakan.. ditambah pula dengan factor nak ke Ladies... hish silap betul.. kenapalah aku minum banyak sangat air... isk isk isk... on the way balik singgah kedai mamak beli catfood.. hahahahahahaha... bila sampai gate rumah.. jeng jeng jeng...

sementara aku nak tunggu Jentera Pentadbiran dalam rumah tu tekan switch gate tu ha.. aku melilau kiri kanan... pandang kanan nampak matahari nak terbenam kat laut.. cantik sangat, my fav time of the day... toleh kiri... dan...

I say........... nampak Dendam Kesumat's sleek dark blue car sedang slowly keluar dari perkarangan umah dia... masatu lah darah menyirap naik ke muka.. ELECTRIFYING.. tak tau kenapa.. hehehehe

tapi aku tak la pandang lama lama... just a glance.. kang dia nampak kang parah pulak kan... hehehehehehe cover baikkkk punya...

apasal ekk asyik jumpa dia aje lately? apasal, apasal, apasal?

you guys think my 48-years-old ex-bf is a little too old? Guess how old Dendam Kesumat is? 61 at the very least... tapi.. mak ai.. handsome you.. tall.. graceful, macho... and kalau jumpa face to face... renungan mata dia sangat tajam... seriously I cannot lawan pandang balik... susah you...

don't worry.. I tak berniat pun nak jadi Datin Muda... ;)

3 comments:

Anonymous said...

Just a thought, I believe no one is too old for you, if that is what's written for you.

To my Datin Muda stay calm & be sweet always. Jodoh itu ketentuan Allah s.w.t. Kekal atau tidak itu semua tulisan Allah.

spectacularwave said...

I agree. That is so true. No one is too old for a person. Semuanya telah tertulis.

But in the specific case of Dendam Kesumat... no, no, no! My parents will DICE me if there's anything between me and him *grin* DICE.

This Datin Muda is always calm and sweet, Insya Allah.

And I love that. Absolutely.

~ jodoh itu ketentuan Allah s.w.t dan kekal atau tidak itu semua tulisanNya ~

I really love this.

Anonymous said...

And I love that. Absolutely.

~ jodoh itu ketentuan Allah s.w.t dan kekal atau tidak itu semua tulisanNya ~

I really love this.


You know what? I believe itu satu doa dan peringatan untuk mereka-mereka yang sewaktu dengannya. *wink* *wink*
Nakalnyalah kita berdua kan? *naughty smiles*